Ilustrační fotografie

Ilustrační fotografie Zdroj: iStock.com

Fashion & beauty news: Zuzana Kubíčková otevírá nový salon, Phoebe Philo se vrací

Éterem sice zrovna rezonuje valentýnská oslava zamilovanosti, módní a beauty svět toho v únoru ale nabízí mnohem víc. Připravili jsme pro vás seznam klíčových událostí a novinek, které by vám v následujících týdnech neměly utéct – zajít můžete třeba do nově otevřeného salonu jedné z nejúspěšnějších českých návrhářek současnosti, případně se můžete svézt na vlně rozvernosti a hravosti v nové kolekci slavné skateboardové značky.

Velký návrat velké návrhářky: Phoebe Philo je zpátky

Čekání je u konce! Britská návrhářka Phoebe Philo, která dříve působila na pozici kreativní ředitelky Chloé a později Céline, odhalí v září 2023 svou první kolekci pro vlastní značku. Zájemci se mohou na webu phoebephilo.com registrovat od července 2023 – díky tomu získají přístup k novinkám jako první. Philo se během svého dlouholetého působení v módní branži zapsala jako geniální designérka, která umí osobitým způsobem propojit minimalistickou estetiku s ženskostí, praktičností a nositelností.

V roce 2017 se ovšem nečekaně stáhla do ústraní. Dlouho se spekulovalo, že se dříve či později musí objevit na nové pozici kreativní ředitelky jednoho ze slavných módních domů, ale po Philo se doslova slehla zem. Nejistotu nakonec na začátku letošního roku prolomily zvěsti, že návrhářka nabírá nové designéry a že se věci konečně zase dávají do pohybu. V době neustálých změn napříč módním byznysem se tak velký návrat velké ženy zdá být přesně tím potřebným novým impulzem, který fashion sféra potřebuje.

Článek pokračuje v následujících kapitolách. >>>

Pokračování 2 / 8

Značka Burberry rebrandovala logo a vrací se ke kořenům

Ne zcela povedená Burberry éra Riccarda Tisciho, který v roce 2018 nahradil na pozici kreativního ředitele Christophera Baileyho, je definitivně u konce. V září 2022 byl na jeho místo jmenován Daniel Lee, který přešel z Bottegy Venety. První Leeova kolekce pro slavný britský módní dům a líheň trenčkotů bude k vidění již za pár dní na londýnském fashion weeku. Ještě před tím ovšem Lee představil kompletní rebrand značky, a to včetně loga, které předtím razantně změnil Tisci. Teď se Burberry vrací ke svým kořenům – do loga se vrací slavný prvek rytíře nesoucího prapor s latinským názvem Prorsum (vpřed) a elegantnější patkový font připomínající ten z éry Baileyho. S obnovením Prorsum motta se pak už jen nabízí otázka – obnoví Lee také nejvyšší kolekci Burberry, která nesla tento název? A v čem dalším se britský návrhář pokusí navázat na slavné období Christophera Baiyleho?

Pokračování 3 / 8

Zuzana Kubíčková mění adresu

Slavná česká návrhářka mění lokaci svého salonu – z Vinohrad se stěhuje na roh ulic Pařížská a Široká. „Fakt, že se salon před dvěma lety v rámci Vinohrad přestěhoval, ukázal, jak významný dopad na práci ateliéru a jeho služby větší a lépe disponovaný prostor měl,“ komentuje Kubíčková.

Nové prostory salonu jsou doslova jako dělané pro potřeby samotné návrhářky i zákazníků, kteří do salonu přijdou – nachází se zde prakticky členěné výrobní a tvůrčí zázemí i výhodně rozvržené a komfortní pokoje sloužící k vystavení aktuálních kolekcí, privátnímu setkávání se zákaznicemi i pořádání menších soukromých prezentací. Salon Zuzany Kubíčkové se na nové adrese Pařížská 16 otevřel v lednu 2023 a již v dubnu se zde jako první akce odehraje prezentace nové kolekce ZK prêt-à-porter.

Nový salon Zuzany Kubíčkové najdete na adrese Pařížská 16.
Nový salon Zuzany Kubíčkové najdete na adrese Pařížská 16. | Zdroj: archiv Zuzany Kubíčkové

Pokračování 4 / 8

Eliška Lhotská představuje limitovanou kolekci prstenů Pink Opal

Valentýn je tu, a pokud stále nevíte, čím sobě nebo své polovičce dnes (anebo jakýkoli jiný den) udělat radost, máme pro vás designový last minute tip. Česká šperkařka Eliška Lhotská ve spolupráci s Object Concept Store uvedla do prodeje limitovanou kolekci Pink Opal obsahující 14 prstenů s růžovými opály, které byly vybroušeny na míru z jednoho kusu kamene.

Práce pro Janu (Longauerovou, majitelku concept store, pozn.red.) je pro mě srdcovou záležitostí, a tak mě těší, že s tím přicházíme symbolicky na sv. Valentýna. Miluji její cit pro výběr designu, kterým se obklopuje, a proto je pro mě určitým vyznamenáním, že mě oslovila. Prsten tvarově vychází z mé loňské kolekce Affirmo, ale je nově osazen růžovými opály, které jsou kamenem lásky a podporují cestu k sobě, ke svému nitru. Pomyslná očička v podobě kamínků mu dávají duši, ladící s tou, kterou má svět Jany,” osvětluje koncept limitované řady prstenů Lhotská. Prsteny pořídíte na e-shopu objectstore.cz

Pokračování 5 / 8

Jeanne Damas uvádí na trh novou minimalistickou skincare

Milujete french chic značku oblečení Rouje, za níž stojí Jeanne Damas? V tom případě byste měli zbystřit, neboť tato slavná francouzská návrhářka a modelka přichází s novou skincare kolekcí, kterou najdete pod subbrandem Les Filles en Rouje.

Chtěla jsem péči o pleť vrátit zpátky k základům – bez potíží, bez komplikovaných rutin a bez dlouhého seznamu sice efektivních, ale bláznivých ingrediencí, zato s účinkem, že vaše pleť bude zdravá, čistá a zářivá. Ať může pokožka dýchat a dělat přesně to, co potřebuje… a vám zbyde čas na to, dělat cokoli jiného,“ komentuje minimalistický skincare přístup své pečující řady Damas. V nabídce najdete cleanser, pleťový krém a olej. Základem trojice produktů je pak lehká a jemná textura a přírodní veganské ingredience. Produkty seženete na rouje.com v sekci Beauty.

Pokračování 6 / 8

Converse oslavuje Valentýna

Svět je v pořádku, tedy alespoň co se módních novinek týká – značka Converse totiž po roce opět vydává novou valentýnskou kolekci legendárních All Star tenisek, která hýří zamilovanými symboly a příjemnou barevnou škálou sahající od krémové přes baby růžovou až po vínovou a černou. Součástí šestice valentýnských modelů jsou mimo jiné zlatá očka, odnímatelná ozdoba na tkaničky ve tvaru srdce a zlaté řetízky, které lze z bot sundat a nosit je třeba jako náramek. Kolekci pořídíte na converse.cz a u vybraných prodejců.

Pokračování 7 / 8

Vůně Blízkého východu v obchodu Myskino

Francouzská parfemářka Patricia de Nicolaï stojící za niche značkou vůní Nicolaï přichází s novým gurmánským parfémemCaravansérail Intense. Při jeho skládání se nechala inspirovat oblastí Levanta na pomezí Evropy, Asie a severní Afriky, které bylo dříve poseto obchodními stezkami a hostinci zvanými caravansérails. Složení nové vůně odráží atmosféru tohoto místa, je postaveno na tónu kávy, kardamomu, hřebíčku a šafránu, intenzitu jí pak dodává pačuli a santalové dřevo doplněné suchými jantarovými tóny slaměnky, vanilky a tonka fazolek.

Pokaždé, když jsem navštívila Blízký východ, mě znovu a znovu překvapil velmi vřelý a přívětivý arabský smysl pro pohostinnost. A ve spojení s kávou to platilo samozřejmě dvojnásobně! Arabská káva je tak jedinečná – zrnka Arabiky s kořením, jako je kardamom nebo tonka fazole. Už bylo opravdu načase, abych vytvořila takovouto gurmánskou vůni,“ říká ke vzniku nové parfémové kompozice Patricia de Nicolaï. Novinku seženete v obchodu Myskino a na webu myskino.cz

Pokračování 8 / 8

Vans spojila síly s newyorskou značkou Collina Strada

Slavná značka skateboardových bot a oblečení Vans navázala spolupráci s newyorskou módní značkou Collina Strada, která si zakládá na autenticitě a inkluzivitě, a společně vytvořili speciální řadu obuvi, oblečení a doplňků pro jarní sezonu 2023. Kolekce odráží základní étos hravého vyjadřování Collina Strada a každý model je navržen tak, aby zdůrazňoval individualitu a podporoval pozitivitu.

Všemi kousky z kolekce prostupují typické hravé prvky amerického brandu, a to včetně motýlů, volných kreseb a psychedelických motivů. „Vyrostla jsem v jižní Kalifornii a celý život jsem nosila Vans. Než jsem si obula boty, nosila jsem Slip-Ons na molo i do stodoly, takže je mi velkou ctí, že mohu vytvořit kolekci s touto značkou,“ říká Hillary Taymour, kreativní ředitelka a zakladatelka Collina Strada.