.

. Zdroj: istock.com

Jak získat práci ještě dnes? 7 tipů od těch nejpovolanějších!

Hledáte novou práci. Vaši přátelé, vlastně všichni lidé kolem, vás zásobují radami, co dělat, kam se dívat, kde se ptát. Díky všem, ale co si poslechnout rady od těch nejpovolanějších, personalistů velkých firem, co s náborem mají mnohaleté zkušenosti. 

Na páté výroční konferenci Return to Work v New Yorku, která byla věnovaná problematice návratu do práce, ať už po mateřské dovolené či z jiného důvodu, přednášela řada odborníků amerických firem, mezi něž mimo jiné patřila například Kathleen Kennedy, vedoucí oddělení pro nábor zaměstnanců v Americe pro UBS. S kolegy se shodli na sedmi zásadních tipech, které by předali uchazečům o práci, aby byli úspěšní. A my vám je přinášíme!

1. Reagujte rychle

Jakmile je nábor na pozici odstartován, ozvěte se. Zaměstnavatelé dostávají stovky, někdy i tisíce odpovědí na své nabídky. Takže čím dříve reagujete, tím větší máte šanci být vidět. "Být první vám dává výhodu," řekl Joe Lopes, obchodní partner náboru pro společnost Bloomberg.

2. Udělejte si krátký seznam

Ne nákupní, ale potenciálních zaměstnavatelů, u kterých byste chtěla pracovat. Bude mnohem jednodušší sledovat jejich nabídku zaměstnání a rychle pak reagovat. Takže si vytvořte cílový seznam zaměstnavatelů a zajímejte se o ně. Často navštěvujte jejich webové stránky, přihlaste se k upozornění na jejich novou nabídku zaměstnání, obraťte se na Google upozornění, abyste o nich dostávala nejnovější zprávy, sledujte jejich HR lidi na Twitteru. Zkrátka, aktivně se zajímejte, co se u nich děje.

3. Použijte klíčová slova

Svůj životopis upravte tak, aby obsahoval klíčová slova dané pozice. Personalisté se shodli na tom, že bez ohledu na to, jak velké jsou vaše pracovní zkušenosti, má váš životopis malou šanci, že ho někdo přečte, pokud neobsahuje klíčová slova. "Dostáváme tisíce životopisů," vysvětluje Kennedy, "takže vždy začínáme vyhledávání na základě klíčových slov v pracovních specifikacích. Pokud takto najdeme dostatek dobrých kandidátů, dál už nečteme." Takže, chtějí-li v pracovní nabídce zkušenosti s vedením většího týmu, absolvování zahraničních stáží, ovládání španělštiny a dalších, máte-li tyto zkušenosti, napište je. Personalista váš životopis skenuje očima a jakmile uvidí klíčové slovo, které na pozici vyžaduje, ihned jdete na hromádku "pozvat na pohovor".

4.Rozhoďte sítě

Máte-li ve firmě, kde chcete pracovat, známé, kamarády, je to pro vás výhodné. Životopisy lidí, kteří jsou doporučeni zaměstnanci firmy, mají větší šanci, že si je personalista přečte či daného člověka rovnou pozvou na pohovor. "Čím více kontaktních bodů máte ve firmě, tím větší máte šanci, že vám někdo odpoví," říká Joe Lopes. Využijte stránky, jako je LinkedIn, a přidávejte si do sítě lidi právě z těchto firem, navazujte přátelství. Na jejich doporučení personalisté slyší.

5. Den pohovoru ve vaší režii

Naplánujte si svůj den pohovoru, ne naopak. Nenechte personalisty, aby vám vmáčkli pohovor mezi dvě jiné schůzky. Vytvoří vám zbytečný stres. Jen vy sama máte přehled, kdy máte čas, a ten si udělejte s dostatečnou časovou rezervou před a po schůzce.

6. Buďte nadšená

Ano, je to klišé. Tuto kariérní radu slýcháte často, ale je absolutně přesná. „Slyším tento názor od každého zaměstnavatele, s nímž mluvím, a všichni zdůrazňují jedno. Chceme nadšené, zapálené lidi,“ motivuje Kathleen Kennedy.

7. Přiznejte je

Pokud jste měla ve své kariéře pauzy, hovořte o tom hrdě. Ať už jste doma vychovávala děti, věnovala čas péči o milované osoby nebo podnikání, které však nevyšlo, vysvětlete, proč jste to udělala a proč jste ráda, že jste to udělala.

"Často slýchám, jak se lidé omlouvají za pauzy v kariéře," říká Kennedy. "Není třeba. To je vaše volba. To je vaše cesta. Udělali jste si čas na to, abyste se věnovali něčemu, co bylo pro vás velmi důležité. Více mě zajímá to, co jste udělala se svým životem a jak se hodíte do mé společnosti."