No hurá! Zara konečně předvádí oblečení i na modelkách s křivkami
To to trvalo! Zatímco se ostatní značky na spektru od luxusního segmentu po rychlé řetězce adaptují na potřeby trhu a konečně najímají i modelky s velikostmi 38 a dál, Zara se dlouho tvářila, že se jí trend demokratizace těla netýká.

Přitom je až nepochopitelné, proč to španělskému gigantu, který spadá do koncernu Inditex Amancia Ortegy, tak trvalo. Někteří jeho souputníci z rychlé módy s modelkami různých tvarů pracují několik let – namátkou Asos.com, H&M nebo Mango. I tady je však na místě kritika, neboť zatímco H&M produkuje linii + a přirozeně ji na svém e-shopu začleňuje do ostatního zboží, Mango svoji Violetu odsunuje až za dětské zboží. Hezké ale je, že i v této linii pracuje s velikostmi S, M a tak dále.
Trend prezentovat oblečení na modelkách různých tvarů loni posílil i oblíbený obchod s udržitelnou módou, americký Reformation. Jako jeden z prvních začal najímat nejen vysloveně plus-size modelky, ale i ženy, které byly doposud opomíjeny – s průměrnou velikostí 38 nebo 40. Také na přehlídkách je vidět příklon k tvarové inkluzi, aniž by to mělo vzbuzovat pozdvižení. Chanel, Fendi, Jacquemus, Versace... tam všude jsme (vedle hubených, ale i kypřejších dam) mohli vidět populární modelku Jill Kortleve, která vyniká tím, že... čím vlastně? Že má úplně normální tělo?




Vlivných značek, které zatím nesmyslně odolávají, je ale stále dost. Zdvihne rukavici, kterou teď do plénu hodila Zara, třeba Arket, & Other Stories, Ganni nebo módní domy jako Celine, Saint Laurent či Miu Miu? Troufám si tvrdit, že ano, bude ale otázkou profesní empatie a určitého vizionářství, kdy tak učiní.