Denisa Jedličková

Denisa Jedličková Zdroj: iStock.com

Denisa Jedličková
Denisa Jedličková
Denisa Jedličková
Denisa Jedličková
Ukázka z Deníku Magnetické podnikatelky
9
Fotogalerie

Mentorka Denisa Jedličková: Obklopujte se ženami, které jsou lepší než vy

Mentoruje československé špičky v oblasti byznysu, ale i začínající podnikatelky. Denisa Jedličková je mladá žena, která mluví o milionech, jako by se nechumelilo. Ví, jak prodat to, co ví. Jak by také ne, do svého vzdělání a seberozvoje už investovala tolik, že by si za takové peníze mohla koupit i byt. O síle rozhodnutí, překonání strachů a vystoupení z komfortní zóny nejen v osobním, ale i profesním životě mluví Denisa nejen na svých seminářích, ale i s námi. Jak začít podnikat? A proč je důležité obklopovat se ženami, které jsou lepší než my samy?

Prozraďte, Deniso, čím právě teď žijete?

Za posledních několik měsíců jsem udělala velká rozhodnutí, která mě a mé klientky posouvají na další levely. Přidala jsem do svého portfolia produkt za 11 111 111 Kč (cca $500.000), zaplatila svým Mastermind klientkám trénink za 100 000 Kč, řekla NE už několika milionářům na 1:1 spolupráci, odmítla možnost být TEDx speaker. Napsali mi z International Forbes, ale posunula jsem spolupráci na neurčito. Odešla jsem z nezdravého vztahu, podepsala smlouvu na nový byt tady v Aarhusu v Dánsku, investuji do sebe statisíce a soustředím se plně na jednu věc – být zdravá, stabilní a hlavně držet bezpečný prostor pro mé klientky, protože to se pak dějí zázraky a tvoří se možné z nemožného!

V říjnu jste vydala knihu Deník Magnetické Podnikatelky. Potřebuje podnikatelka deník?

Každá žena by měla mít svůj deník, aby pak vznikala sebereflexe. Aby žena viděla, jak se posouvá, kde byla a kde je teď. Mohla se pochválit a odměnit a říct si, jsem dobrá, co jsem dokázala, jak na sobě pracuji, a je jedno, jestli jde o povýšení v práci, začátek podnikání anebo změnu životního stylu k lepšímu. I já sama deník používám a zapisuji si do něj svoje životní situace a důležité milníky, taky ale to, kam a proč směřuji. Deník Magnetické podnikatelky vám tohle vše umožňuje. Součástí je i rituál a přijetí do komunity.

Ukázka z Deníku Magnetické podnikatelky
Ukázka z Deníku Magnetické podnikatelky | Zdroj: iStock.com

Četla jsem, že jste svůj první obchod uzavřela v 11 letech. WOW. O co šlo?

Místem obchodu se stalo v mých 11 letech Německo, kde mě taťka nechal asi týden na prázdniny u svého obchodního partnera. Moc se mi tam nechtělo, ale mojí velkou tehdejší motivací jet bylo, že se ve škole „obchodovalo“ s líddlovskými papírky, což byly takové kreslené myši z Německa. A já věděla moc dobře, že když pojedu do Německa, tak si tam mohu nakoupit bloky, které nikdo ve škole nemá, a pak můžu obchodovat s papírky, které nikdo nemá, a dostat tak ty papírky, které jsem chtěla. Takže jsem této výzvě řekla ANO! Německy jsem tehdy vůbec neuměla, pouze JA a NEIN a plus jsem měla základy angličtiny. Taťka mě tam odvezl a já jsem strašně plakala, když odjížděl. Když se pro mě vrátil, už jsem měla němčinu více navnímanou, seděli jsme v kanceláři u jeho partnera, a když se uzavíral obchod, tak jsem jim do toho kecala a říkala, kolik, čeho a za kolik. Pamatuji si, jak jsme si na konci potřásli rukou a poděkovali si. Hodně mě to obchodování vzalo a drží mě do teď!

Tuším, že tím vaše podnikání neskončilo, neboť je z vás dnes jedna z úspěšných podnikatelek. Jaká byla vaše podnikatelská cesta?

Už od dětství jsem věděla, že nechci být princezna, ale chtěla jsem mít ovčí farmu. Protože jsem věděla, že můžu oholit ovce a prodat vlnu. Anebo naši sousedi vykupovali žaludy a kaštany, a tak jsem zmobilizovala celou rodinu a jelo se sbírat. Bylo to 2–3 Kč za kilo a já jsem šla tehdy s vydělanýma dvěma stovkama jako „king“. A tak to šlo s drobnými obchody dál. A v osmnácti letech jsem měla jasno. Věděla jsem, že nechci být člověk, který je zaměstnaný, ale chci podnikat a obchodovat. Po střední jsem chtěla odjet do zahraničí studovat byznys. Chtěla jsem růst, vědět, jaké jsou možnosti, a hlavně nasávat mezinárodní „klima“ v oblasti byznysu. Nastavila jsem si pětiletý plán, kdy jsem odjela na 13 měsíců do USA a pak jsem začala studovat byznys v Dánsku. Vystudovala jsem zde Marketing a management a napsala bakalářku o inovacích a podnikání. Vybudovala jsem si společenskou síť s investory a různými zajímavými lidmi. Komunikace a celý networking jsou moje velmi silná stránka.

Denisa Jedličková
Denisa Jedličková | Zdroj: iStock.com

Ženy často brzdí v založení podnikání strach. Muži jsou v tomto ohledu, dle mě, více střelci. Ženy moc přemýšlí. Je to tak, nebo se mýlím?

Ve společnosti nám stále chybí dostatek žen, které by ukazovaly, jak rychle a úspěšně mohou ženy růst a budovat své podnikání. Mnoho z nás je stále svazováno strachy a obavami. Ale ty jsou potřeba zpracovat. Já sama jsem je měla, ale věděla jsem, že prostě chci a musím investovat a vystupovat z komfortní zóny. Důležité je se také obklopovat ženami, které jsou už úplně někde jinde, a navnímat je samotné a inspirovat se. Cítit z těch žen, že když to zvládá ona, tak já to vlastně dám a můžu taky! Hlavně se nebát do sebe investovat. Já už do sebe investovala statisíce a vůbec toho nelituji. Důležité je se nebát prvního kroku a nezůstávat v šedé zóně, ale vyjít vstříc něčemu novému mimo komfortní zónu, co je posune. Musí udělat jasné a zřetelné rozhodnutí – např. CHCI PODNIKAT a je to ten ŽIVOT, který chci žít, a jdu si za tím. U mužů je to historicky jinak. Byli vždy vychováváni v tom, že se musí postarat a zabezpečit rodinu. Oproti tomu ženy byly historicky vychovávané tak, že mají být dobrou matkou, mají se postarat o domácnost a nemají si budovat kariéru, protože kariérní žena pak nemá čas na rodinu. To vše se ale dá dneska řešit a nastavovat úplně jinak. Další věc je, že ženám chybí komunity a vzory ve společnosti, aby věděly, že ony taky mohou dokázat cokoliv. Aktuálně se to lehce mění. Naše generace to rozbíjí. Víc a víc žen podniká a stává se úspěšnými.

Jako mentorka ženám radíte, jak podnikat. Na co by neměla podnikatelka zapomínat? Existuje nějaké svaté pravidlo?

Určitě nesmí žena zapomínat na SEBE! Ať je to, jak chce, žena by se neměla bát do sebe investovat. Pamatuji si na své začátky, kdy jsem do sebe investovala více, než jsem dokázala vydělat. Měla jsem velký finanční stres, musela jsem si půjčit na mentoringy. Chápu a rozumím, čím si ženy prochází, ale je potřeba začít, nastavit si to a rozseknout. Důležité je být ve vnitřním klidu a postupně dělat malé krůčky, mít strategii a jít si za svým cílem. A hlavně doopravdy nezapomínat na sebe. Jakmile o sebe přestaneme pečovat a pustíme si zase do života strachy, tak nás to zpomalí a může i zastavit. Například pro mě tady v Dánsku hrají velmi důležitou roli sauny, kdy jsem je pravidelně navštěvovala a staly se součástí mého života. Pro ostatní to může být jít si zaplavat, projít se do přírody anebo si zacvičit. Každopádně to nemusí být odměna za statisíce, ale jen si udělat ten čas na sebe a být v pohodě. Doporučuji si nastavit, co každý měsíc udělám pro samu sebe, aby mi bylo dobře a odměnila se.

Denisa Jedličková
Denisa Jedličková | Zdroj: iStock.com

Začněme od začátku. Jak poznám, ano, v tomhle mám rozjet byznys?

To nikdy nepoznáme. My ženy máme velmi silnou intuici a víme, co je to „naše“. Časem vás život posouvá a vše se krystalizuje a vy najednou vidíte a cítíte kudy a kam jít. Většinou ženy mají spoustu nápadů a myšlenek a nemohou si vybrat, nenechají je krystalizovat. Pak se stane to, že nikdy nezačnou, protože si nemohou vybrat. Když si žena vybere ten jeden jediný nápad, musí si ho otestovat, zda je tím pravým. A já je právě učím, jak lze v jednoduchosti testovat, jak se umět prodat, jak obchodovat atd.

V současné době se lidé zaměstnaní, ale i podnikatelé bojí o svou práci. Jak ustát pracovně situaci kolem nás?

Podnikání je jedna velká nejistota. Zaměstnaní lidé si myslí, že být „zaměstnán“ je do nějaké míry jistota, bezpečí, stabilita, ale to tak vůbec není. Podnikatelé se třeba musí naučit být v komfortu v nekomfortu, což je základ úspěšného podnikatele. A pak také, že ať se děje, co se děje, vždycky najde cestu. Lidstvo jako takové má strach ze změny, že bude vyloučeno, že o něco přijde, a často lpí na věcech a lidech. A jak to celé ustát? Jedině tak, že to v hlavě přestaneme řešit, což není tak jednoduché, jak se říká. Já sama se v této oblasti neustále trénuji. Musíme se naučit mít sami v sobě velký klid a pocit bezpečí, pak to vše funguje.

Líbí se mi název vašeho on-line kurzu Pardon, mám plno! nebo Mastermind a Byznys Bohyně. O jaké kurzy se jedná a na co se mám těšit?

Pardon, mám plno! je o lead generation, jak si točit a přivádět jednoduše a organicky nové klienty, ale i o tom, jak prodávat efektivně a nezaplňovat si zbytečně hlavu všemi možnými strategiemi. Je totiž potřeba mít jednu a jednoduchou strategii, kterou ženy učím, a na základě toho v lehkosti uzavírat nové a nové klienty. Já uzavírám klienty za statisíce až miliony korun, a i přesto o mých produktech nikde nenajdete rozepsané informace. Celé je to o tom, že jsem si vycvičila prodej, komunikaci a celkovou práci s lidmi. Dále také intuici na byznys možnosti, které jsou všude okolo nás. Takže Pardon, mám plno! je o tom, jak budovat svůj brand, komunikovat, prodávat a jak být vidět.

Co se týče Byznys Bohyně a Mastermind, to už je úplně jiný level. Tam se už bavíme o úplně jiných částkách. Řeší se tam hlavně mysl a další byznys kroky. Vedu ženy do velkého klidu, bezpečí, jednoduchosti, ale i hojnosti. Pomáhám jim hledat cesty. Zároveň je to jiná cenová relace, za stejné peníze jako „mastermind“ si mohou koupit třeba auto, ale ony to investují do sebe a dále rostou a posouvají se.